23 maj 2012

Favorit i repris: Alf Henrikson Häggen

En visa av Alf Henrikson



Jag såg att häggen blommade

det kom en doft av den
Då gick jag till min älskade och sade : "Se och känn!"
Hon stod vid makaronerna, hon sydde på en klut,
och när hon lyfte ögat hade häggen blommat ut ...





Ja, nu gäller det att hinna titta på häggen! 

Nu är det grävning och fixning ute som gäller - 
är nog nere på level 3 nu ....=snart får det duga! 
(Eller går man uppåt? Är ingen dataspelare ...)

Idag satte jag morötter, dill och  sallad. Fiberduk över.
I en drivbänk under glas finns redan rödbetor, mangold, squash och pumpa.
- Förutom en triljon vallmo (Mian!!) och doroteablommor!
I en annan drivbänk syns små knubbiga potatisplantor ....

I morgon ska jag börja måla elementen som vi ska sätta in så småningom.
Ja, jag ska bara fixa  tre eller fyra - resten är nyinköpta.

Ja, det är ungefär så här som det är - 
- ett livstecken från mig blev det idag
ha det bra ni alla därute!

Inga kommentarer: