6 januari 2012

Rolig och orolig natt - men vad vore livet utan katt

Klicka och kolla de isiga stråna!
Så skönt, gick "älvastigen" imorse också - lättare idag då jag pulsat upp 
spår igår. -10 grader och sol!
Det var en rolig och orolig natt - husse var uppe och såg småkronorna
vinna - Majsan tyckte att matte också borde vara vaken...
hennes klor är så vassa och alls ingen skön massage för hårbottnen ...
Kanske borde jag sova med hjälm?
Hon väcker mig också för att jag ska tända så hon ser matskålen ...

Idag var det bastu och så himla skönt att sitta där och se ut genom
fönstret och den blå skymningen!
Kurar i mörkret med levande ljus!
Ibland blir jag lite rädd - då smäller det till bakom fönstret och
ett huvud med stirrande ögon syns ... det är katten My som är nyfiken ...

Ikväll var det På Spåret förstås - oj, vad lycklig man blir då man klarar något som inte de tävlande klarar -


I morgon näst sista dagen av Tour de Ski och så skidskytte - oj, oj, så spännande ....


Inga kommentarer: