8 januari 2012

En sällsam söndag


Det frostiga strået skrev sitt hemliga meddelande.
"Bara" minus åtta så det blev att gå den där älv-stigen idag, bra!
Delvis pulsande men det ger ju bra motion.
 Motion gav också all sport via teven idag - 
underbart Hellner!

Fick den här tunga "bibeln" i julklapp - en nostalgitripp som
gör att jag svischar tillbaka till mitt 60-tal då jag var en riktig popnörd!
(Nån gång ska jag skriva mer om den tiden -
det hände mycket då !)
Den är ett måste på alla äldreboenden från nu och framöver!

Kvällen gav mig en riktig chock - sitter inne i ett Betapet-spel då en
Blogg-drottning ringer, ingen mindre än elisabet!
Hade turen att vinna i hennes uppmuntringslotteri igår och nu ringde hon
för kompletterande uppgifter - vad? - ja, inte minns jag! Ni hör, vad paff jag blev!
Det är verkligen nånting speciellt - att prata med den man följt genom åren 
och vet (nästan) allt om och så känna den där "hemifrån-känslan" ....

Ja, det var en sällsam dag. 




Inga kommentarer: