11 januari 2012

Bildspel, 100 % bonde och Åter

Igår var det kallt och jag fotade bara några steg från husvärmen.
 Det blev ett bildspel till - men hoppsan - man fick bara ha 15 bilder 
sen får man betala!
Har tänkt att göra ett ordentligt alldeles själv - men -har inte riktigt 
tagit mig tid (!) till det!
är adressen till den som fixat dessa bildspel åt mig! 
De är gjorda i den s k "handvändningen"!

Ser ni "100 % bonde" ?
Går i SVT1 18.30
Tycker väldigt mycket om det!
Hans entusiasm, hans skicklighet
och dom är ju så himla trevliga! 

Inte nog med att jag gillar det där programmet
jag prenumererar på "ÅTER" också.
Kolla här är länken dit,
rekommenderas!
Här är innehållsförteckningen från senaste numret!
  • Vilda växter, del 2: Vass
  • Bind en vassmatta
  • Gör din egen korv, del 1: Färskkorv
  • Att följa naturens växlingar
  • Godkänt kök
  • Utflyttarbrev: Svingsåsen 2
  • Jakt, del 4: Att flå små rovdjur och tana skinnen
  • Bereda små viltskinn
  • Läsarbrev: Kåtaliden gård
  • Mobilsamåkning
  • Gör en björkriskvast
  • Utflyttarbrev: Backgårds del 4


 Ikväll håller jag tummarna för Arjeplogstjejen i Sveriges Mästarkock!




Inga kommentarer: