10 augusti 2010

Tillbaka från norr

Det var längesen jag skrev - känner inte riktigt igen mig! Blogger har inte haft semester! Nya funktioner att fundera på ......
Tillbaka från norr! Ja! Starten skulle gå senast kl 6 igår morse - men det hade ej katten My tänkt.
Starten blev  kl 10 efter det att My återfunnits av den inkallade skallgångskedjan.
Hon satt på en blötmyr som var otillgänglig för mänsklig fot men fyra kattfötter forcerade snabbt både sumphål och diken och hon blev motvilligt satt i bur (resten av dagen)!
Myrar ja, vilket hjortronår!!

Äntligen har ett stort mysterium blivit klarlagt! I flera månader har jag frågat ortsbefolkningen däruppe om vem som döljer sig bakom Inas Paradis! (Hon bloggar på andra sidan sjön från mitt nordliga paradis!) Och nu! I kaffeserveringen i byns stora Loppis rusar (!?)  jag från min stol för att fråga någon som borde veta ... men nej ingen visste - kommer tillbaka och vem sitter på min stol: Jo, INA!
Visar sig vara den mest sprudlande, kreativa och härliga person som man kan träffa!

Har också träffat  Nordlig Utpost  och Lotta Makes art & Kreativa Rum  - mer kreativitet och härliga människor! Visst är internet positivt i sådana här fall?!

Kort inlägg och inga bilder idag - har någon form av "jetlag" - återkommer förstås!
Ska avslöja mitt hastiga uppbrott: Har kokat en gryta älgkokkött hela dagen och nu ropas det att det vankas pepparrotskött ... en annan dag blir det köttsoppa. Vi hörs!



Inga kommentarer: