22 augusti 2010

Säkerhetskopiering och livets förgänglighet

Ni som gillade järnspisen i fototriss-inlägget kan nu se vad som låg på spisen! En bonad vars motiv kunde hämtats utanför stugknuten.
Har nu säkerhetskopierat datorn - tror jag. Tänk om man kunde säkerhetskopiera sig själv?
Känner man en krämpa nånstans - ja, då - loggar man in sig på nån lagringsenhet och vips - nya krafter! Som den där självgående gräsklipparen som "går in i depån" då den börjar bli orkeslös, ja, så laddar den upp sig! Plötsligt tänker man på livets förgänglighet

Ack, hur litet veta vi
när ödets timma slår
Och ännu mindre anar vi
vem kallelsen får  

- och idag mötte jag en person som berättade att hon drömt att jag dött!! Vad glad man blir! Hon hade ringt mig men inte fått något svar - hon var riktigt orolig efter drömmen ... 
OM jag drömt att nån har dött, inte talar jag om det för den personen ...... eller hur skulle ni göra?

Inga kommentarer: