14 juni 2010

Hönor och en dansk doktor och en del annat




Har inte den där hönan en fin frisyr?!
Dagen idag innehöll lite av varje:
Höll på med en kompost och lite annat utejobb - det var
så roligt så jag märkte ej att jag var så ledbruten så jag hade svårt att gå!
Lite märkligt var det att komma i det skicket till läkaren som jag sökt för öronen!
Det blev en gemytlig stund, en go dansk (som missade VM-matchen),
inga problem med mig - får dras med öroneländena -
kollade blodtrycket, helt OK -
-och jag var ung och fick göra vad jag ville -
vad glad man blir av en sån man!!
-Eftersom jag inte kollat några värden på år och dag
-skickade han mig till labbet. Hoppas det blir positiva svar därifrån också!
Likaväl som man besiktigar bilen varje år så borde man väl ...
Positivt var det också att besöka Turistbyrån som
flyttat in i Gundes Lokstall. Snyggt! Fick privat visning in på minsta detalj. Tack!
Att jag hade ett foto med i turistbroschyren var också trevligt!
Det nyöppnade caféet var inbjudande -där träffade jag gamla bekanta,
så här mycket var det länge sen jag pratade ....
Kameran var hemma tyvärr.
Hämtade posten och fick 307 kronor tillbaka från Länsförsäkringar,
då blir det ett par stövlar, helst färgglada, för regniga dagar!
Regniga dagar har vi verkligen haft!
Så pass att älven är stor som i den värsta vårflodstid!
Ja, det var en del av min dag!


Inga kommentarer: