23 december 2009

God Jul


En riktigt fin Jul önskar jag Dig !
Kanske med något radioprogram, Ring P1 och i P4 Nicke Lilltroll brukar det vara efter 10
och så Radiotomten efter 12, härligt då barnen ringer till tomten!
Kalle Anka SVT1 - naturligtvis!
Ett sevärt TV-program, SVT2, vill jag nämna:
"Under ett täcke av snö"
sänds i SVT2 Julafton 13.05 och den 26/12 (lördag Annandagen) 14.25
och samma dag i SVT24 17.05
Mer om detta program kan ni läsa här.
Skakande påminnelser om vår icke fläckfria historia och
något som göms undan, mätningarna som gjordes av Rasbiologiska institutet
läs mera här.
Än idag finns människor som säger
"min mammas huvud ligger på en hylla på ett museum"
(jag vet ej om de samiska kvarlevorna återlämnats ännu)
men nu svävade jag ut .... jag som egentligen bara skulle önska er en fin Jul!








Inga kommentarer: