15 november 2009

Den här dagen gick jag ut i dimman och försvann - trodde jag


- det var dimma och dis och sju grader varmt .......
En del boktitlar är ju så långa nu för tiden
så varför inte mitt inläggs titel.
Här några titlar - långa och korta - =boktips
Humor som jag ej läst ännu men hört gott om:
"Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" Jonas Jonasson
Medelålders Plus - Sven-Bertil Bärnarp
I en humor-klass för sig:
Jan Berglin förstås!
Spännande böcker - oh ja!
Tre sekunder - Roslund & Hellström
Hypnotisören - "Lars Kepler"
Kinaschack - Simon Lewis
Måbra-läsning =Pralinvarning:
Det skyddande regnet - Jojo Moyes
84 Charing Cross Road - Helene Hanff
och så Sophie Kinsellas shopaholic-böcker ...
En kvalitetsbok:
Jag skulle vara din hund (om jag
bara finge vara i din närhet) - Anneli Jordahl
(om Ellen Key och Urban von Feilitzen)
-och en bok jag vill äga:
Björn Ranelid "Jag skänker dig mina vackraste ord"




Inga kommentarer: