16 februari 2009

Böcker

Biblioteken här i kommunen håller mig med läsning -
men här har jag köpt en bok!
"Vi alla byggde landet" Svenska kvinnor och män 1890-1910.
Ska njuta av att ta del i deras liv - hur var det då
på gränsen till den "nya tiden".
Dessa 22 personer är inte bara s k "fint folk" utan man
får även följa en timmerman, en renägare och en piga också!

Läser just nu "Människohamn" av John Ajvide Lindqvist,
fortfarande är den bara bra, välskriven och spännande,
men jag känner på mig att snart "bär det iväg"
och jag vet inte riktigt om jag törs läsa vidare .....

Apropå böcker så kan jag inte hoppa över
"Pintorparhäxans elev"
har länk till författaren här bredvid och här
http://skogstrollettycker.blogspot.com/
och så roligt - boken har fått
Statens kulturråds litteraturstöd
så den finns på alla bibliotek!
Grattis Barbro!




Inga kommentarer: