11 januari 2009

Ett som annat

Fototriss? Här är länken

http://fototriss.blogspot.com/

vid älven o dimma skuren

Söndag i början av året.

Skidskytte via TV. Segt. Grått, blött och blåsigt ute. Omväxling i vädret förnöjer. (Hm) Nu är besökarna på min blogg inte så många per dag som i december då "elfyourself" och "Nyårsdikt" slussade googlarna hit. Snart kan jag fira den 10 000:e besökaren ... hur? Får väl hitta på nåt!

Vad läser jag just nu? Jo, "En shopaholic i New York"! Nästan så jag inte törs erkänna det, men den är så rolig! Går under beteckningen "ytlig chiclit"  men, vadå, jag är ju "pensjo"! Läser vad jag vill och det är så underbart!

Derailed- och så kan man se en film också! Ikväll såg vi "Derailed" - den var precis så där lagom, lagom spännande och med en osannolik historia - ja, den var lagom bra då "inget var på TV" - avrundade TV-kvällen med ett program om isberg på TV4 Fakta... - så jag höjde  nivån lite??!!

I morron så är det första dagen på resten av mitt liv. DÅ ska jag skapa struktur på tillvaron, gällande mat och motion, skapande, varvat med socialt umgänge i lagoma portioner -ja, och så resten!!! (Inte slösa bort tiden på dåliga böcker och dåliga filmer?) Men vem avgör vad som är dåligt? Huvudsaken är väl läsandet!

Godnatt och Keep Rockin

Inga kommentarer: