11 december 2008

Windows Live Writer

Nu har jag installerat Windows Live Writer för att testa om jag kan skriva med ett annat typsnitt t ex - Kanske så här?

Passar bra då jag berättar att jag tycker väldigt bra om"Snart kommer änglarna att landa" av och med Ulf Lundell!

Den här stilen passar att skriva

God Jul och Gott Nytt År

men det tänker jag inte skriva ännu...

skog

Plopp sa det så var bilden där! Det här programmet är värt att installera!

Hur gör man? Jo, hämta Windows Live via Google t exTa bort krysset vid de gratisprogram som du INTE vill ha -behåll krysset för "Live Photo Gallery" och/eller "Windows Live Writer."Klicka på Installera! (OBS ta bort bockarna för frågorna om du t ex vill ha Windows Live som startsida, tre tror jag det var - så slipper man en del onödigt ...) Jag har Windows Vista - det kanske funkar utan att installera i XP! (Det är ju en del krux med Vista ...)

och man behöver inte ens logga in i Blogger för att publicera ett inlägg ...

snart blir det nog som "Ängeln" funderar på: Ett chip i örat - och så publiceras det där genialiska blogginlägget direkt - för man går och formulerar inlägg ibland och tänker -"det ska jag skriva om "- och så sätter man sig vid datorn och allt är bortblåst ...

Inga kommentarer: