30 december 2008

Sista tisdagen 2008

frost

och jag fryser fortfarande. Och är glad att jag kan sitta här och pyssla - utan katastrofer. Men jag hör ändå rösten - vems? - " - ha, det är lugnet före stormen" - "man får inte ha det så här bra ..." Varför är det så svårt att Fånga Dagen? Jag skriver "Carpe Diem" i kalligrafi, men det blir inget annat än vackra skrivtecken.

Kanske känns det bättre snart för nu ska jag läsa ännu en bok av Kaa Eneberg - nu "Knuts Ask och Kejsaren av Karelen", Om den svenska Rysslandsfebern. Där många gick under i Stalinterrorn (i regel genom nackskott)... känner mig mogen att ta till den nu efter att i morse läst ut en roman av Nora Roberts (handlingen har jag redan glömt ) - underliga läsvanor? Den andra boken jag har på gång är "Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap" (Mary Ann Shaffer) - vad nu det kan vara.

I morgon skriver vi väl ÅRSKRÖNIKA ? Bästa och Sämsta ...

Eller ska vi spå året som kommer?

Vilka ministrar ska avgå? "Kungabarnen" - trippelbröllop???

Take Care!

Inga kommentarer: