6 oktober 2008

Bokmässa - rapport

Så har jag varit på bokmässa! Via Gaggas blogg, kolla här.
Det var ju inte läge för pensionisterna att åka på bokmässa i år ....
Vi får minnas de år då vi åkte! Och kanske åka dit alldeles själv nästa år!

Idag då?
Först erbjudande om flera dagars vik!
Härligt att "rycka in" ibland - innan man blir för gaggig.
På torsdag är det en alldeles speciell dag att jobba!
DÅ får vi veta vem som får Nobel-priset i litteratur!
Får ta med mig min mp3 så jag får veta via P1,
det ger den rätta stämningen ...

Uppmuntrad av ovan så blev det av! En rejäl städning!
I alla vrår och köksskåp och kylskåp,
jagade spindelnät i tak och fönster,
bort med extra krafs - fast mycket återstår,
feng shuiade som bara den,
dammsög och våttorkade,
sen ut i vackervädret,
nu är min lustgård - fd hundgård! - färdig att möta snön,
plockade in en bukett blommande lejongap,
de sista tappra,
ikväll har alla krukor från altanen fått komma in,
stjärnklart ute, frost väntas ...

Har städat bilder i min dator, måste jag spara på alla?
Mycket tveksamt.
Flyttade flera tusen (?), nja, det kändes nog bara så, till cd
och datorn drog en lättnadens suck - tror jag.

Fortsatte med den stickning jag påbörjade igår - bra att jag kom igång
- annars blir det lätt att fastna vid datorn.
Har sett Livet i Fagervik och så programmet om skolmaten på TV4
- mycket bra och angeläget, heja, heja!
Nu till sängs med "Audrey-flickorna"!
Har bara hunnit några sidor ännu,
men det känns som att det blir något att rekommendera!
Monica Björk författare.


Inga kommentarer: