15 augusti 2008

Änglavakt och OS


Det här är My som sitter och lurar
och nedan är
Majsan -
i rengöringstagen.


Ja, det är mycket OS nu ... Tidig promenad innan handbollen började - och yes! Dom vann!
Men jag tror inte att jag är med på deras nästa match, kl 03.00 natten till söndag. Än mindre attjag tar en promenad strax före... Inte bara sport idag - jag lyssnade på Sommar också! Mikael Tornving! Allvar och humor och tänkvärda ord. Sedan tennis! Per radio! Oj, oj ...
För att sätta lite extra guldkant på livet åkte jag till PreCent i Nås. Trevligt och inspirerande!
Några av hennes änglar måste ha följt med mig hem i bilen! Var nästan hemma då plötsligt en bil kommer emot mig - på fel sida vägen! I absolut sista stund väjde den andra bilen, precis då jag var beredd att köra av vägen! Hastigheten var låg, men tillräckligt hög för att det skulle ha blivit riktigt otäckt ... Jag blev riktigt rädd och det kändes som om blodet försvann från både armar och ben ... Satt en stund och undrade om jag skulle vända och köra ikapp den där bilen - men det var nog tur att jag inte gjorde det ... Bättre att åka hem och lugna ner mig!
Och nu är det sovdags och väntan på roddfinalen, Lassi Karonen!
Ha änglarna med er!
Gonatt!

Inga kommentarer: