18 augusti 2008

Etiketter


OS-Drömmar krossas - men några lever -
i morgon bitti handboll!

Nyplockade, regnvåta, körsbär har jag fotat.
Idag prickade jag in etiketterna innan jag skrev! Så då är det bara
att skriva!! Böcker: Har läst Rymmaren, Bodström (mja)
fortsatte med Sommardöden -Kallentoft (bra!)
Rymmaren kändes seg, lång- och plågsamt skriven - medan Sommardöden
verkar ha skrivits snabbt och rappt! (Jag kan ha fel!)
Min topplista av sommardeckarna toppas av "Kinesen" -Mankell! Ingen slår den!
Dokumentärromantopplistan (!) toppas av "Pintorparhäxans elev" Bäcklund
(Se även min länk till "Skogstrollet tycker")
Internet och bloggrelaterat då? Jo, jag var hemma hos Svarta Vinbär (se länkarna!)
och lyckades förstöra (?) hennes blogg - satte in ett bildspel utan att observera musiken som följde med!
Tills jag rättat till det får vi säga: Inget ont som inte har nåt gott med sig?!
Vardag då? Nej, här är det fest för jämnan! Det var stekt abborre från Välma till middag!
I morgon är det en annan dag och då är det solsken igen - skönt avbrott i regnperioden.
PS: Igår plockade vi förresten massor med svamp! Jag plockade mitt livs första gula kantareller!


Inga kommentarer: