29 juli 2008

Åska och annat

Igår fick datorn vila. Åskan dundrade på! Det var mest dunder och brak och ett ordentligt ösregn. Tack och lov! Inte bara datorn vilade, jag satt med benen högt vid det ljusaste fönstret och läste. Läste om örter och huskurer.
Äppelcidervinäger och flytande honung, lika delar, ja, då klarnar den mest skrovliga röst. (En matsked vid behov)
Jag har köpt Fairtrades-honung - men jag litar ändå inte på att allt går rätt till ...
Honungens gåta är förresten löst. Varför är det så bra med honung?
Man kan läsa mer om det här.
Igår då jag påtade i min "skrot-/fantasiträdgård" så blev det ett dramatiskt möte!
Inte trodde jag att någon flyttat in där!! Jojo, herr (?) Groda, modell större! Han var tacksam över de vattenfyllda låga faten! Senare på kvällen smög jag mig ut och kunde se honom sitta där vid vattnet i skymningen.
Så kan det vara en kväll i juli.

Inga kommentarer: