26 april 2007

Jag gillar inte min hals - Nora Ephron

Läser Monica Gunnes krönika i Aftonbladet "Kalkonhalsarna bär på en sorg"
Åh, vad bra! Jag måste läsa Nora Ephrons bok! -"En bok som handlar om att bli gammal, om att bli sextio" Jojo. Och så detta bekymmer med halsen. Halsen går inte att göra något åt. Faller ihop som en påse. Kalkon- kyckling -elefanthalsar. Men man kan ju ha halsdukar eller polokragar.. Trots min ålder tycker jag inte att det är nåt fel på min hals, i ett visst ljus och i ett visst läge så verkar den nästan rynkfri. MEN det är det där ovanför halsen som är problemet.
Direkt ovanför halsen finns hamsterpåsarna. Och så fortsätter bara eländet. Concealer, rouge och foundations, knep och knåp - nej, det hjälper icke numera. Jag får vara glad åt min hals. Än så länge.

Inga kommentarer: