30 juli 2022

KAFFE

 Kaffe


Kaffe är ju viktigt! Efter ha fått smaka presskaffe och det var så gott så nu överger jag kokkaffet!

Sagt och gjort! Igår köpte jag denna lilla och jag är nöjd!

Framför tvn satt jag och kollade på You Tube och kaffenörderi! (Måste ju kolla hur man använder den lilla manicken) Då hittade jag en man som på skogsturer hade med sig en sån här kvarn och malde sina medhavda bönor! 
OCH dessutom hade han med ett nätt litet kök att koka vattnet på - hade dukat upp allt på en sten - men jag kan tro att det var säkert mycket gott och gav nog utflykten en guldkant.

Något för Nordlig utpost??

Vilket kaffe vill ni ha?


2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Kokkaffe övergav vi (exet och jag själv) när avloppet täpptes igen av sump, det måste väl ha varit någon gång kring 1995. Nu är det Arvid Nordquist som gäller, oftast Gran Dia, men även andra varianter. På båten Gevalia snabbkaffe/pulver .., går jättebra. Är Gevalia på extrapris köper vi det också.

Hjortron sa...

Aj, aj då, avloppet! Har tömt sumpen i blomrabatter, kompost osv. Tömt sumpen i ett kaffefilter och silat av det först. Är det bryggkaffe nu eller??