24 april 2022

Bakslag

 Bakslag 

 Våren kom av sig - nu är det mer normalt - kallblåst. Vilsamt tycker jag - som hann klaga på värmen förra veckan....Idag - istället för att sitta inne och titta på en skog i tv så gick jag ut i skogen. Såg inga djur, ja inga fler än mina medhavda - idag en hund och en katt. Men äntligen hade vägen tinad så jag kom till mosippestället! Och dessa överjordiska blommor fanns kvar och blommade!  Tycker om Älgvandringen förstås - underbart vilsamt. Kontrast mot hemska nyheter.



Rara gamla My! Vad har hänt dig? I morgon em är det två veckor sedan jag såg dig... Letat och letat och jag är så  tacksam för alla tips och det engagemang som visats genom att jag annonserade i vår kommuns "Bortsprungna djur.."-sida på Facebook.  Frågar räven som går här, så stor och vacker, men han säger ingenting.... Han vet att jag misstänker honom.....



Nej, det här duger icke! Trots helgdagen så ska jag fortsätta döstädningen!  Eller vad det nu blir....

Allt medan bilder från Ukraina flimrar för min inre syn - barnen från bunkern i Mariupol som vill se solen....



2 kommentarer:

Monica sa...

Idag är det vinterkallt, ja nu ikväll när jag planterar ett träd på balkongen.
Hoppas fina My kommer tillbaka och bara varit på ett tryggt men ändå ett äventyr även om det är lite långt.
Tittar på alla filmer från Ukraina och hör intervjuer. Och lyssnar på alla här som visserligen kommit till en form av trygghet men lämnat så många kvar nära och kära, döda som levande och så mycket smärta att leva med här långt bort.

Sen träffar vi lite folk och vänner och tänker att vi ännu lever i frihet här och har det rätt så vanligt. Men allt finns i tankarna.

Hjortron sa...

Hoppas att livet varit väl med dig sedan sist!

Kunde till slut ej ta mig till allt från Ukraina - det är så hemskt att veta att kriget fortgår fortfarande... visst - följer förstås en nyhetsutsändning per dag per tv och så radion förstås.

Ha det så gott det går!