20 november 2021

Skogen är borta


 Finskogen
(inte Finnskogen)
som ej finns kvar
Saknar dig också
Du fanns alldeles nedanför huset
Gick in där, som i en kyrka,
vilken frid.
För längesen, kanske 100 år, då fanns
det åker där.
Därför så slätt med mjuk mossa
Nu oframkomligt.

Efter detta:


Februari 2017



Har ett litet projekt -ett underprojekt till alla andra projekt -- för över foton till dator och moln från cd-skivor som jag trodde att jag hade sparat mina bilder för evigt på... nänä
cd är väl snart ett minne blott....
funderar varför jag gör det egentligen - nå, än är jag inte så gaggig att jag inte minns det jag fotat -och det är bra att rensa. Flera hundra bilder på en vallmo (genom åren) är väl onödig att spara.. för att ta ett exempel.
Hittade även disketter - är det nån som minns? Där var det inte mycket plats... men hur ska jag kunna se vad jag har på dem?? 
Minns att jag sparade brev på dem.
Ha! -  ett inlägg igen! Ska bli intressant att se om jag någonsin får en kommentar....  

Inga kommentarer: