2 augusti 2020






Den vita rallarrosen blommar. Det är redan augusti. 
Tiden går och tur är väl det - att man får hänga med. - Så man får se hur det går...

Det är så långt mellan gångerna jag är inne på den här sidan och varje gång så har den "moderniserats". Om jag lyckas publicera vet jag inte och vad spelar det för roll...

Vi är fortfarande inne i coronans tid - och det lär vi få vara -mer eller mindre - långt framöver.

Ja det gäller att hålla i och att hålla ut..........

Igår förde jag över foton från telefonen till "stordatorn"  - så nu ska jag fortsätta att sortera. Så fortsätter jag med att göra bildspel - eller planeringen av att göra ett....eller flera.
 (Tävlingar väntar..)
Har utöver telefonens kamera två "vanliga" kameror som jag växlar mellan. Ja, mitt fotointresse har jag inte lagt på hyllan.
Men annat jag "lagt på hyllan" städas bort ... det eviga rensandet fortsätter.
 Njuter av tomrum!
Önskar att jag kunde njuta av de dagliga skogspromenaderna. Ja, på ett sätt njuter jag men önskar att jag slapp denna tinnitus.... 
önskar så att få lyssna till tystnaden...



2 kommentarer:

Gunills sa...

Visste inte att det fanns vita rallarrosor, så fina.

Det är ju så roligt att ta foton så det blir massor att gå igenom. Nu när vi är inne i september är det så roligt se på bilderna och minnas sommarens roligheter. Det kanske är därför det tar sån tid för mig.

Skogen är en stor källa till ro så förstår att det är jobbigt att inte få uppleva tystnaden.

Visst blir man less mellan varven när aldrig coronan tar slut och det är nog sant att det kommer att dröja länge än.

Ha det så gott och hoppas du delar med dig av dina foton. Ser fram emot det. Kram ��❤️

Eva sa...

Men så fin rallarrosen är, har aldrig sett vita. Är de vanliga eller finns de bara på några ställen?

Jag minns när vi fotograferade och framkallade svart/vita foton. Jag brukar titta på dem ibland och minns hur roligt vi hade. Jag tycker fortfarande att det är så roligt fota och helst ute i naturen men många bilder blir det som ska sorteras. Du som bor så vackert måste ha hur många motiv som helst.

Så tråkigt höra att du har tinnitus, förstår att det är svårt att inte kunna uppleva tystnaden.

Visst är det härligt befriande att rensa. Vi är också inne i en sån period och det är lika skönt varje tur vi gör till återvinningen.

Ha en skön fortsättning på september och var rädd om dig i dessa coronatider. Kram ❤️