15 november 2016

Supermåne och syltade ingefärspäron och ett julklappstips



MEN så stor kupol där borta! Såg nästan lite overkligt ut!
Tur att jag hade kamera med zoom!
OCH så tänkte jag vänta lite tills den kommit upp en bit - och så kom en stor molnbank och lade sig för ( och stannade där i flera dagar)




Ännu närmare!!






När jag laddade upp månbilderna fick jag se andra ställen att hämta bilder ifrån - 
och hittade de här goda päronen  ..... mmmmm

Och jisses så många bilder som finns överallt  - ja, nog har man lämnat några spår i cyberrymden och på moln och  så - ja, allt kan bara vara borta med ett "swish" 
mina bilder är väl inte ovärderliga -inte ens för mig - hoppas att de/ni med bilder som måste bevaras för eftervärlden är klok nog att åtminstone göra  pappersbilder och fotoböcker.
 Ja, förutom att spara det digitala på flera "pinnar" och minnen.

Julklappstips: Gör fotoböcker!!!


2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Vilken bild du fick av supermånen. Jag tycker nästan att det var bra att du inte fick hela månen på bild. Nu ligger den där och ruvar på grantopparna och ser spännande ut.
hälsar Karin som sparar på hårddisk...

Hjortron sa...

Tack Pettas!
Härligt att du har tid att titta hit -
- men jag då? Tid kanske jag har att "titta hit" men det blir bara inte av .... usch, på mig - skärpning!!!