24 november 2015

Vinterbilder

 
 
Den här veckan  har vi som sagt haft lite vitt på marken - rimfrost.
 
 
 


Så här såg det ut i morse. Inget vackert hav som Elisabeth kan fota..........¨

Det här är ett hav som någon skogsmänniska lämnade efter sin skövling (jag vet - stora ord) - någon som inte bryr sig om att man ej kan gå där längre - nej, bor man långt härifrån så spelar det väl ingen roll?
Jag står på en åker vid skogskanten då jag fotar. Och fotar inte till vänster!!
Nå, man hittar säkert något vackert att fota där också ...
eller också kan jag göra ett bildspel ........... vilken ödesmättad musik ska jag välja då??
 
 
My frös lite
 
Idag har lilla Inakatt varit ute här för första gången!! Spännande.
(Hon hittade tillbaka till ytterdörren!!)
 
Mitt på dagen idag var det vita borta - det regnade lite........
 
Igår fixade jag lite julstämning på altanen.
Det syns att det var rimfrost på fönstren - det var ju kallt (!) då.
Idag har där tillkommit en liten julgran.
Det där LED ljusnätet från ClasO  var inte så tokigt,
lyser nästan för mycket ....
- har också köpt en LED adventsstake - inga gamla
farliga (?) stakar mer här!!
 
Det här var allt för idag från den här horisonten.
Övrigt hörs i era lokala nyheter och snart i Rapport!!!
Jag måste begränsa mitt nyhetsintag.
OCH mitt nördiga lyssnande på väderleksrapporten - ja, tom sjörapporten!!!
Nej, den tänker jag fortsätta lyssna på.
Fast jag tycker det är synd om dem som läser, de  har så lite tid.
Och så tänker jag att de där människorna på morronekot: Blir de inte "utbrända" snart?
 
Hälsningar i novemberkvällen från ett litet hus i en glänta i skogen.
Om en månad är det julafton!!!!!
 
 
 

1 kommentar:

Inger sa...

Mysigt!

kram Inger