15 juli 2015

Trädgårdsbilder

pioner

Bergsvallmo

Stjärnflocka, röd

Unge herr (?) ekorre

Syskon till ovan
Ekorrar -  alltid underhållande

Unge herr hackspett

Så mycket man har att glädjas åt!!
Unge herr hackspett kan man också titta på hur länge som helst!
 Han brukar äta så han blir trött, ser ut att 
nicka till då och då ... inte bra om han trillar ner -
för döm om vår förvåning då gamla Majsan (19) smög på en ekorre ....
- för säkerhets skull så skrämde vi iväg ekorren ..
Majsan har vi inte sett i jägartagen på många år!!


PS Har idag besökt sjukgymnasten - så bra! Har fått ett bra träningsschema att roa mig med här hemma och fått lära mig att använda en krycka på längre promenader. Här ska tränas! Benet ska sträckas ut och jag ska INTE behöva protes. Har jag bestämt!
Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte dåligt med en katt på 19 år. Vår egen var 17, när vi gick till veterinären för sista gången, då var den både blind och döv, och han kallade 17 år för en aktningsvärd ålder på en katt. Fast det är bilden på den blå bergvallmon som gör mig galen av längtan. Gud vet efter vad...

Anonym sa...

Norbergian blue: Du kan då skriva bra - wow. "Galen av längtan" - ja, du är nog lite "blue" - men du har rätt - den är inte riktigt svensk - jag tänker Italien då jag ser den. Tidigare även Grekland - men där är så tjorvigt. "I Swerige hava vi vårt Grekland" skulle nog Sara Lidman sagt.Här på landet: Nerlagda affärer och stängda banker. Jo men visst - och så blå bergsvallmo. OCH Älgört - nu ska jag nog göra älgörtsdricka också.......
Bye from Lifeblog