22 juni 2015

Gnäll - för omväxlings skull

Högt upp under ladans tak blommar det
Idag kom order från landstinget till maken - provtagningar och besök hos läkare i 
Mora om två veckor. Ska vi våga hoppas på operation i sommar?? 
Det har ju hänt nåt med hans (gamla) knäprotes .... inte roligt.

Själv kan jag inte heller gå obehindrat, haltar och - ja, det är inte roligt. Försöker gå normalt och
 efter tio steg så "rasar" knät ihop och jag skriker !
 Efter röntgen och läkarbesök så konstaterades att - nä, det är inte tillräckligt slitet för operation ....
OM vi i morgon - som utlovat - får tillbaka vår fasta telefon - (som slogs ut av åskan för drygt två veckor sedan) - ja, då ska jag ta nya tag med farbror Doktorn.
Kortisonet jag fick hjälpte föga.
Det kunde ha varit värre!!

Så här års brukar vi vara på väg till landet i norr - om vi inte redan var där.
Så jag undrar hur det blir i år... det kan bli så bra ändå.

Vi säger hela tiden att det är bara att ta det som det kommer,
ta en dag i taget.

Hasar och haltar omkring och gör allt jag vill ändå - fast på kvällarna är knät och benet svullet ...
Allt jag vill? Nä, begränsat ...
Längtar efter en promenad...


Idag fick jag för mig att sätta in auktioner på Tradera! Det är egentligen mitt vinternöje.
Kanske får jag igen en del av min förlorade extrainkomst
 då jag fick säga ifrån extrajobbet på bibblan  ....

Nu har jag gnällt av mig! 

Det kunde ha varit värre.
 Den unga kvinna från Rumänien som sitter utanför vår matvaruaffär och tigger, 
ser då vi - det haltande paret - kommer -
ja, hon tycker visst vi har det besvärligt -
nä, det har vi inte alls - om man jämför.

Take care.


2 kommentarer:

Inger sa...

Men så tråkigt ... hoppas ni kryar på er och kan göra Norrlandsresan.

kram Inger

Anonym sa...

Tack Inger - det kunde -som sagt, ha varit värre........