28 maj 2014

Inlägg 1197 Ett mysterium - är uppklarat?

Lånad Google-bild.

Det ringer på dörren - ingen är där. (Förra veckan)
Igår - det ringde på dörren och hunden skällde som besatt.
Ingen var där utanför.
Ikväll - då går jag ut för att erbjuda färdtjänst in åt gamla katten.
Då jag kommit nerför trappan så ringer det på dörren bakom min rygg!!
Innan (?) jag hängav mig åt funderingar om "osynliga andar som vill hälsa på" så
skulle jag undersöka.
Förtäljde min äkta hälft att "batteriet börjar bli slut" ...

Nu vet jag: Inga batterier, elanslutet!
Någon - inte jag - har undersökt och knappen var  lite  intryckt ... 
Nå,  får hoppas att mysteriet är uppklarat och att det inte börjar ringa på dörren
mitt i natten ---- hualigen!

Har ni varit med om något vardagligt oförklarligt?
Som gick att förklara!!!
(Inte allt annat oförklarligt - det blir för mycket!?!)

En gång - ej i detta hus - hände det sig att jag vaknade av att hårtorken startade!
Mitt i natten!
Tror att jag aldrig mer har lämnat sladden i!




2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det låter nästan spökaktigt det där ,-)

Anonym sa...

Ja, det var det faktiskt ....