10 januari 2014

Nära och långt borta Ann Kristin Hedmark

Ann Kristin Hedmark idag
         
 Innehåller:
Välkomstvisa Från Dalarna. Visa Från Rättvik. Fäbodlåt Från Högbo    Jag Skulle Så Gärna Vilja Gifta Mej
Vedhuggaren    Jag Vet En Dejlig Rosa     Gammal Fäbodpsalm   Vad Tänker Han På?   Vad Jag Har Lovat
Snorungen Det Ligger Ett Land            I Fjol Så Gick Jag Med Herrarna I Hagen                Uti Vår Hage
Jungfru Maria             Kärleksvals

Har man sett! Den där vinylen från 1979 med nästan samma namn som min blogg, innehåller musik med
Dala-anknytning!  Och Lång tid sedan, långt borta så korsades våra vägar, helt kort. Hennes röst är för bra
för att man ska glömma den ....

En länk till hemsidan hittar ni här.  Ann Kristin Hedmark



- och de här linjerna får ni stå ut med - de följde med låtförteckningen!





















6 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Ja hon är bra! Undrar om det är den eller någon annan som finns bland mina skivor...får ta och titta efter någon dag.
Ha det gott!

Pysselfarmor sa...

Ja hon är bra! Undrar om det är den eller någon annan som finns bland mina skivor...får ta och titta efter någon dag.
Ha det gott!

Pysselfarmor sa...

Ja hon är bra! Undrar om det är den eller någon annan som finns bland mina skivor...får ta och titta efter någon dag.
Ha det gott!

Tove Olberg sa...

Ett sånt samband det uppstod där med Ann Christins gamla Lp och din blogg. Det svänger!

Anonym sa...

Tackar tackar! Och du Tove: Vilken underbar blogg/hemsida du har!

Tove Olberg sa...

Tack för uppmuntran och att du gillar min blogg!