9 oktober 2013

Äntligen!

De senaste dagarna har man ju formligen JUBLAT över vädret!
Måndagen,  +18 i skuggan - jag stod i solen och rensade (lite lagomt) i
grönsakslandet. (" Land och land",  mest pallkragar) - det var så 
hett så T-shirten var för varm, jo, jag  kastade av mig den ...
Klarade mig från bara knottbett - älgflugorna håller sig i skogen.
Dom skrämde jag ju ...
Idag har jag tvättat fönstren på utsidan (och borstat spindelväv och barr)
gjort trappan höstfin, "skyltat om".
Lite behövligt höstfix.
Efter detta har jag belönat mig på bästa sätt: 
Akupunktur/zonterapi/massagebehandling!
Helt underbart - som ny är jag nu!!
Dessutom har jag efter sju sorger och åtta bedrövelser fått
över bildspelet till dvd - det var inte helt rätt att fixa det.
Så äntligen kommer här några av mina senaste bilder!
De flesta av  dem hade aldrig blivit tagna om inte
kom och besökte oss - en så härlig dag! Tack!

Så här såg det ut i lördags - det är väl en normal oktoberbild?


Och så kom Ina och SO och vi fotade och fotade! Bland annat denna vy - Västerdalälven.

- och vi mötte underliga figurer i skogen




- ja, det är höst, en vacker höst.

Majsan är Majsan! S-Os skor ger skön massage. 

Inas marinerade öring (fångad av SO i norrländska vatten) på grillen.
Det var himmelskt gott. Tillbehör: Värmländsk gul mandelpotatis och
crèmefraiche m hjortron o lite majonnäs mm i lagom röra. Samt ett gott Alsacevin.
Ser fram emot Inas kokbok!

Ja, det finns en hel del att glädjas åt - bäst att glädjas medan man kan - sorgen når en i alla fall.

Inga kommentarer: