9 oktober 2012

Jajamensan


Jo men visst - jag finns och jag är någonstans - men just inte så flitig på den här sidan.
Fyra veckor har jag tillbringat i vyn på fotot ovan! Därför den bilden ... och denna:

- så här såg det ut då vi åkte därifrån ... ja, vi hade åkt några kilometer då jag
ropade - Stanna!
Här hemma har rensat i röran pågått - nu får det räcka!
En del kallar det för "dödsstädningen" -
är ni såna där som städar så det inte ska vara så mycket för "de andra" att ta reda på 
då ni trillat av pinn???!!
Nå, jag har i alla fall bara städat för min egen skull ..... det är såå roligt att åka till återvinningen!

Nej, nu ska jag börja läsa Mikael Niemis "Fallvatten"
det ska bli så roligt - igenkännandet - platserna i norr längs Lule älv -
Suorva-magasinet - det enorma vattenmagasinet som jag passerat så många gånger
den här katastrofen han beskriver är inte möjlig annat än i hans roman
eller?????


Inga kommentarer: