11 maj 2012

Dagarna går - och vi med dem - tack och lov


En och annan kaffepaus blir det ....

Nu är det väl på tiden att jag petar ner några bokstäver här.
Vad gör jag nuförtiden?
Jo, nu är den tiden då jag skulle behöva en naprapat/massör dagligen.
Kör skottkärra, gräver och gör i ordning min "regndroppspaviljong" - oj, vad roligt det är.
Vet att då sommaren kommer så bryr jag mig inte så mycket, det växer och växer,
förundras över att de små, små fröna blivit - nästan ett träd!
Tar förstås en massa bilder som samlas i mappen Trädgård 2012.
(Och som jag troligen ej tittar i)
Skolade om småplantor idag.
Har fått en fin omplanteringsbänk, en uppskruvad diskbänksplåt 
(Tips: gratis/billig från Erikshjälpen) mot
skjulet där krukor och sånt förvaras ....
. Undrar vad jag tänkte den dagen då jag förgrodde rödbetor?!!
 Har satt de små liven i en drivbänk - blir det nåt så blir det.

Bygge av pannrum pågår sen några dagar - spännande med förändringar!
(Lämpliga högar med jord och grus som jag kunde "låna" från ...)

KUL i veckan som var:
Vår fotoklubb fick kulturpriset  (utdelas 6 juni)! Roligt -  överraskande!

Passerade skylten med Vansbrosimningen - 10500 anmälda nu,
undrar om Elisabet kommer
Kollade på Vansbrosimningens hemsida och blev 870:- fattigare
vi ska unna oss att uppleva Peter Carlsson! HURRA!

Idag blev det Nässelsoppa - också HURRA!
Bastun före var underbar för den värkande kroppen,
gick ut sen i  hällande regn - kallt!
Katten satt på trappan - hon flinade åt min uppenbarelse ....
Nu lite hockey!
Lef & må!

Citronkakor - inte alls pjåkiga.

Inga kommentarer: