4 november 2011

Alla Helgons Dag De dödas talan och hur är det med Minnet

Gravskrift
Verner von Heidenstam
ur
"Sista dikter", 1942

Sätt dig vid min grav en stund
Det är så tyst och ensamt
Tala till mig vänligt stilla
som till en, som ej kan svara.

Mig förunnades det ofattbara
att som människa
få leva några år på jorden.
Gläd dig du, som ser solen.


Min återkomst på bloggen blir visst lite djupsinnig - 
tro för all del inte att jag drabbats av nåt större tungsinne
är inte det minsta deppig!
Men en sån här helg hör det väl till att begrunda? Att minnas.

Något annat!
Att minnas ja, kommer ni ihåg vad ni gjorde den 20 oktober?
Jo, många i den här kommunen minns,
det var ju då som Handelsbanken rånades.
Vi som såg en helikopter denna morgon
ska meddela polisen detta
och nu är klockslaget viktigt.
Jag väntar på Telias samtalslistor.

Inga kommentarer: