17 november 2010

Vintervitt och vackert och intressanta möten

Nu är vi i normaltillståndet! Vintern! 
Ingenting man måste vänja sig vid - nej, det är gammalt och vant.
Eller är det inte så?

Varmfodrade foppatofflor? Inte den här säsongen heller.
Bild från igår. 
Idag hänger rimfrosten tung.
I morgon ska jag och kameran ut.
Eller har jag inte tagit alla vinterbilder redan? 
Förra vintern och förrförra och så vidare.
Jag blir så trött på mina bilder. Alltid samma? 
I söndags fick jag en inblick i två fotografers liv, två tjejer i en annan värld. Deras.
Den ena är Lisa Hasselgren
I senaste numret av Plaza kvinna kan man se hennes (och hennes team) bilder.
Den andra fotografen heter Caroline Tibell och är fotograf på DN.
(Jo,det är hon som  - oftast - fotar  På Stan-reportagen ...)
Ni må tro det var intressanta möten!
Tänk, om man vore 40 år yngre ...suck. 
Kanske man skulle bli fotograf  då.



Inga kommentarer: