12 januari 2010

Inversion - rapport från kalluftslandet

Tänk om det kom lite vind! Vi skulle behöva vispa om luften så det blev lite varmare!
Hörde att det heter "inversion" - som tur är så bor vi ej i en storstad,
då kunde vi få lida av dålig luft ... Här kan ni läsa mer om inversion.
Inget långpromenadväder än, minus 21 nu.
Men nu (i värmeböljan!) har det blivit tillfälle att göra ärenden
som jag längtade efter förut i mitt gnällinslag! Skönt!
Kattsandsinköp!
Nu är vi rustade för ytterligare kalla dagar!
Idag ringde en dam från den tidning som kallar sig "den glada tidningen"!
Lite roligt - hm - kan jag tycka ..."Sveriges största familjetidning"
nå, det ena som var roligt med samtalet var att vi hade samma dialekt, nästan!
Och våra dialekter blev bredare ju längre vi pratade ...
Och hon hade ändå bott i Kungl Hufvudstaden sedan 1985.
Då hon kom dit förstod ingen vad hon sa så hon var tyst i ett halvår ...
Det andra som var roligt med samtalet var att det blir reportage om
kokboksprojektet som jag var inblandad i!
Kan nog inte hålla mig från att återkomma om detta!

Inga kommentarer: