26 juli 2009

Rapport från min vanliga söndag

Det här är en del av en av våra bloggkompisar! En klicka-bild - hoppas jag.
Idag har jag gjort en hel del "måsten" - känns skönt förstås. Vädret tillät mig ta en medellång promenad också. Kom fram till ängen jag brukar korsa och en skylt med texten "Entré 50:-" mötte mig! Inte så allvarligt som det låter - det var ju aktiviteter, rockband, vid älven i fredags. Efter den alternativa simtävlingen. Jag deltog inte i den trots att både flytvästar, simdynor och badmadrasser är tillåtna. (Samtidigt) Kanske mest för att jag är uppvuxen vid ett av de kallaste vattnen i landet och inte kan simma .... ja, just så är det! Valde att tillbringa fredagen bl a på en handelsträdgård (i södra delen av landskapet) som sålde plantor för halva priset (och mindre). Därför har det varit ett himla grävande på den här gården i helgen! Mer då? Nu är det bevisat, det som vi diskuterat en längre tid, det är ej mer miljövänligt med ekologiskt odlat mat ... skriver detta för att jag hör teve-nyheterna just nu -
Åter till de "måsten" jag avklarat - helt enkelt en vanlig fredagsstädning! Skönt! Nu ska jag bara knappa in de räkningar som ska betalas så kan jag känna mig riktigt nöjd.
Apropå räkningar, visst är det nästan oförskämt att på Telia-räkningen tillkommer 200:- per månad med "motiveringen" Förhöjd avgift under bindningstid" - tänk om de slår till med 2000:- nästa räkning?? Det var säkert något som stod med pyttesmå bokstäver på avtalet ....att de har rätt till det - aj, aj, skulle nog ha gjort en annan variant då jag köpte detta mobila bredband....
Nå, det får väl ingå i "den allmänna konkursen" som man så glatt brukar säga då utgifterna hopar sig ..........eller brukar man inte säga det? Ha det gott därute!




Inga kommentarer: