21 juli 2009

En vecka sedan

Ja, det var en hel vecka sedan
- snart dax att sova framför Midsomer igen...
Inatt var det omöjligt att sova! Är det fullmåne på gång kanske? Läser och somnar och vaknar med ett ryck - katten My kom ju inte in, men nu, klockan 01.40! Sedan - var det för mycket kaffe kanske? Bloggskrivning i huvudet, planering av en ny fotosida och så det där andra - det där som är så mörkt på natten. Men till slut somnade jag och vaknade till en ny (regnig) dag .
Idag var det dag två i slutspurten till det projekt som ska bli en kokbok! Ja, det är jag som tagit bilderna ... Tur att jag inte är hemma då den kommer ut! Jag väntar negativ kritik, för den har jag redan märkt av - jantelagen??? Men den positiva kritik som jag redan fått (från "rätt" håll), ja, den ska jag låta ta överhand! Men hur lätt är det? Suck! Aldrig får man vara riktigt glad .......
Jo, glad är jag då jag kan visa in någon i datorhanteringens mysterier. Delar i alla fall!
De undrade hur länge jag "hållit på med datorer" - oj, kom då på att i år
är det 30 (trettio) år (!!!) sedan jag fick dator på jobbet! Och hela tiden, varje dag, lär man sig något nytt - tack Kattmor för att du lyckades lära mig det nya häromdagen!


Inga kommentarer: