11 maj 2009

Blandat

cat

Ibland har jag förmånen att få hoppa in och arbeta  - som idag - då for jag till arbetsplatsen som ligger lite sydöst hemifrån. DÅ jag åker dit är jag oftast väldigt tidigt på plats - ibland kan det vara dryga timmen - - MEN då jag åker till arbetsplatsen som ligger lite sydväst, men lite närmare den förra, DÅ kommer jag inte i god tid utan "i tid", ibland t o m i senaste laget  ... VAD beror detta på? Är det något med jordens rotation kontra mitt blodomlopp? Försökte dryfta detta med bloggerskan Ängeln idag - men jag minns ej om vi kom till någon slutsats i diskussionen. Vi började  inte ens diskutera eftersom vi inte kom på i vilket väderstreck arbetsplatserna låg.Nu har jag tittat på kartan. Hon tror att det beror på att hon finns på den förstnämnda arbetsplatsen ... kan det vara så?!

Katten på bilden har inget att göra med något av nämnda arbetsplatser eller personer. Passerade en gård vid en kringelkrokig väg genom en by - och där satt den!

Inga kommentarer: