15 april 2009

Hallå Centerpartiet

Medan jag ändå är arg - se föregående "insändare" - så måste jag få fråga var Centerpartiet tog vägen? Har någon sett dem? Eller hört dem? Jag menar deras paroll "HELA SVERIGE SKA LEVA" och alla sköna tankar som tänktes om landsbygden (ibland tom om glesbygden!)! När skrotades parollerna? (Nå, jag tror jag vet när ...) Nu utplånas landsbygden, rånas på bensinstationer, knutpunkter av alla slag - ja, ni vet. Småbrukare stångas mot omöjlig byråkrati. "Det ska vara omöjligt att leva på landsbygden." Den nya parollen!?

Och trots detta träffade jag idag två unga företagare (kvinnor) som i praktiskt taget ödemark (med det nya Centerns mått) vågar satsa på egna företag! Det finns alltså hopp! Men Maud var tog ditt Centern vägen undrar jag ändå ...

Inga kommentarer: