4 januari 2009

Kalla reflexioner

kalltwindow

Minus 28 - brrr... Gäststugans fönster ser inte gästvänligt ut. Många timmar vid datorn idag, igen, sorterade bilder, städade datorn osv Har också fixat klar min hemsida så pass att jag vågade trycka på publiceringsknappen av www.akvarell-foto.com - men riktigt nöjd blir man ju inte. Den är gjord via mall så den är ungefär som att starta en blogg. Inte så "fin" som den vore HTML-kodad av mig själv men skulle jag göra det så blev den aldrig klar! Jag är ju ändå 60+ !

Utvecklingen har verkligen gått framåt sedan mitten av 70-talet då jag blev bekant med en "datamaskin". Och 1979 blev jag "datoriserad" på mitt arbete - men för att få kontakt med huvuddatorn i huvudstaden så fick jag åka tre mil, enkel väg, till ett kontor med fler möjligheter. Men att koppla upp sig var ett äventyr! Inte lyckades det så ofta heller. Och det skulle dröja mer än 10 år innan fenomenet "att maila" blev vardagsmat. (Ja, när var det egentligen?)

Hur gammal är jag egentligen? Uråldrig då jag tänker på att jag hälsat på Farbror Sven, växlat brev med Barbro Alving, träffat Stikkan Anderson redan 1965.....osv

Men - "det är roligt att leva för då får en si hur det går"

Och vilken stavning är rättast? Reflektioner eller reflexioner??!

Ser mig i spegeln: Du är gammal!

Inga kommentarer: