12 april 2007

Nu svajar internet!


Mitten på april! Jag lyckades tyda mina anteckningar och kunde logga in på den här bloggen!

Håller mest till på "bloggagratis"-bloggen: "Livets mörker och ljus -mest ljus".

Varför rubriken? Grundtexten i bloggen är ersatt av underliga tecken och en hel del HTML-skript... bara det, men man vet aldrig, rätt vad det är svajar internet till och alltihop försvinner ut i den där cyberrymden. DÅ undrar jag vad alla vanebloggare tar sig till! Abstinensproblem av stora mått! Och bloggläsarna! - Nä, det här törs jag nog inte tänka mer på - och förresten skulle ju bloggningen vara ett litet problem med allt annat som skulle hända vid ett Internet-haveri .....

Uj, uj..
Bilden har jag knyckt från -ja, var och vem - har glömt det - ber upphovsmakaren om ursäkt.
Googlade antagligen fram den. Eller ...
Idag var jag ledig. Eller inte! Fyra kilometers morgonpromenad! Underbart! Efter frukost träff med ordföranden i konstföreningen, en hel del att ventilera - främst inför Konst i det gröna. Kan ej vara med på styrelsemötet på måndag. Innan jag gick ville hon avslöja att hon börjat blogga! Roligt! Inspirerad av Broderiakademiens medlemmar. Fria broderier - otroligt!
Telefon att en lastpall kommit till konstföreningen! Grafikutställning väntar!
Sedan lite vårpyssel hemma -trodde jag. Telefon från en jäktad och uppgiven dam som arbetar i "träffpunkten" nere på centrum - ingen utställning, bara tomma väggar, långväga gäster i morgon - jag måste bara komma med det jag hade! Ja, naturligtvis for jag iväg - trots att jag inte riktigt var nöjd - men när är man det? Mina foton och akvareller pryder nu deras väggar!
Innan jag åkte hem visade hon mig Google Earth - helt fantastiskt! Apropå det - snart Planet Earth.