15 april 2007

En ljuvlig söndag


Ännu en dag med sol och värme ("lys og värma"- man minns ju "Ljus och värme" på norska).
Solbrynt och ännu mer ledbruten sitter jag här, men så nöjd! Jo, jag putsade fönster! Bl a!
Eftermiddagskaffe hos vänner - mysiga stunder - man ska ta alla tillfällen i akt, att bry sig och träffas - inte tro att man är stressad och inte hinner - eller?
Snart är det bara tre månader innan jag går i pension! Vågar knappt formulera orden! Nu känns det som om jag hoppar ut i det okända! Många tycker jag är en fullständig idiot som går i pension redan vid 61 ..."du förlorar ju så mycket pengar" - ja, men jag vinner i livskvalitet" -försöker jag argumentera emot!
Vid kaffet idag fick jag tröst - de hade ej så hög pension men klarade sig ändå - fast visst är det hemskt, jobba hela livet och sedan knappt ha råd att leva efter 60 ....
Hur som helst ska det bli spännande! OCH jag ser fram mot det - nytt liv=nya möjligheter! -OCH NÅGON ska få ett jättebra och mycket trivsamt jobb snart! För annonsen är ute!

Inga kommentarer: